Mobil Delvac MX ESP 10W-30 er en ekstra høytytende dieselmotorolje som bidrar til å forlenge motorens levetid på de mest krevende bruksområdene på vei og i terreng.

Samtidig leverer den fremragende ytelse i moderne høyeffektsmotorer med lave utslipp, inkludert motorer med eksosresirkulering (EGR) og etterbehandlingssystemer med dieselpartikkelfilter (DPF) og dieseloksidasjonskatalysator (DOC).  Mobil Delvac MX ESP 10W-30 er fullt bakoverkompatibel og sørger også for fremragende ytelse i eldre, konvensjonelle motorer. Motoroljen innfrir eller overskrider dermed kravene som stilles i servicekategoriene API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS og CH-4, samt kravene til de største OEM-produsentene.

 

Mobil Delvac MX ESP 10W-30 er resultatet av et omfattende samarbeid med større OEM-produsenter og anbefales av ExxonMobil til bruk på en rekke krevende bruksområder og i driftsmiljøer innenfor lastebiltransport, gruvedrift, anleggsvirksomhet, steinbruddsdrift og landbruk.  Dette produktet gir enestående beskyttelse for de mest krevende dieselmotorene, inkludert Volvo-motorer som krever spesialoljer i henhold til VDS-4.5-spesifikasjonen.  Mobil Delvac MX ESP 10W-30 møter eller overgår kravene i API SN-spesifikasjonene for bensinmotorer og blandede vognparker. Mobil Delvac MX ESP 10W-30 er biodieselkompatibel.

 

Egenskaper og fordeler

Mobil Delvac MX ESP 10W-30 er utviklet med Trimer-tilsetningsteknologi og et blandet rensemiddelsystem for å levere topp prestasjon i både nye og gamle motorer. Den avanserte teknologien i Mobil Delvac ESP 10W-30 gir svært god kontroll over oljefortykning som skyldes sotdannelse og sørger for at totalbasetallet (TBN) holdes konstant ved lange oljeskiftintervaller. I tillegg har den en enestående bestandighet overfor oksidasjon, korrosjon og slitasje, samt avleringer ved høye temperaturer, som resulterer i et lavere oljeforbruk. Anbefales for bruk med biodiesel, og gir utmerket oksidasjonsstabilitet og stempelrenhet.

 

Egenskaper

  • Fremragende sot- og viskositetskontroll: Bidrar til å opprettholde motorens effektivitet, og gi både motor og olje lengre levetid
  • Unik varme- og oksidasjonsstabilitet: Bidrar til redusert slamdannelse ved lave temperaturer og avleiringer ved høye temperaturer
  • Utmerket kontroll over oljeforbruket: Bidrar til lavere oljekostnader på grunn av mindre etterfylling under drift
  • Fremragende TBN-reserver: Bidrar til forbedret korrosjonsbeskyttelse og lengre oljeskiftintervaller
  • Skjærstabilitet som bevarer viskositeten: Bidrar til å opprettholde viskositeten under bruk med høy belastning og i høye temperaturer, noe som gir økt slitasjebeskyttelse og lang levetid for motoren
  • God pumpbarhet ved lave temperaturer: Rask oljeflyt bidrar til redusert slitasje når motoren startes opp ved lave temperaturer
  • Fremragende bestandighet mot korrosjon og slitasje: Lang levetid for kritiske sliteflater
  • Komponentkompatibilitet: Lang levetid for pakninger, tetninger og etterbehandlingssystemer (DFP og DOC)
  • Møter eller overgår sentrale OEM-produsenters krevende spesifikasjoner og den nyeste API-kategorien for bensinmotorer: Én motorolje for blandede vognparker

Anbefales av ExxonMobil for bruk i:

  • de nyeste, høytytende  dieselmotorene med lave utslipp som er utstyrt med etterbehandlingssystemer som bruke dieselpartikkelfilter- og dieseloksidasjonskatalysatorteknologi
  • høytytende dieselmotorer, inkludert turboladede motorer med EGR-teknologi, samt eldre, konvensjonelle dieselmotorer med naturlig aspirasjon
  • tungtransport og anleggsmaskiner, inkludert anleggsvirksomhet, gruvedrift, steinbruddsdrift og landbruk
  • motorveitransport ved både høy hastighet/tung belastning og lokal henting/levering
  • anleggsmaskiner under krevende driftsforhold med lav hastighet/tung belastning
  • høytytende bensinmotorer og blandede vognparker
  • dieseldrevet utstyr fra amerikanske, europeiske og japanske utstyrsprodusenter

Dette produktet har følgende godkjennelser:

  • DQC II-18 LA
  • Mack EO-O Premium Plus
  • MB-godkjenning 228.31

Dette produktet har følgende produsentgodkjennelser:

  • Detroit Fluids spesifikasjon 93K222
  • Detroit Fluids spesifikasjon 93K218
  • MACK EOS-4.5
  • MAN M 3575
  • RENAULT TRUCKS RLD-3
  • VOLVO VDS-4.5

Dette produktet anbefales av ExxonMobil for bruk hvor det kreves:

  • API CG-4
  • API CF

Dette produktet oppfyller eller overgår følgende industrispesifikasjoner:

  • ACEA E9
  • ACEA E7
  • API CK-4
  • API CJ-4
  • API CI-4 PLUS
  • API CI-4
  • API CH-4
  • API SN
  • API SM
  • Caterpillar ECF-3
  • Cummins CES 20086
  • ISUZU DEO (m/ DPD-utstyrte kjøretøy)

Dette produktet oppfyller eller overgår kravene til:

  • ACEA E7
  • ACEA E9
  • JASO DH-2
  • Cummins CES 20081

Typiske produktdata

  • Klasse: SAE 10W-30
  • Sulfatert aske, wt%, ASTM D 874: 0,9
  • Tetthet ved 15 °C, kg/l, ASTM D4052: 0,867
  • Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92: 218
  • Kinematisk viskositet ved 100 °C, mm2/s, ASTM D445: 12
  • Kinematisk viskositet ved 40 °C, mm2/s, ASTM D445: 82
  • Stivnepunkt, ºC, ASTM D97: -33
  • Totalt basetall, mgKOH/g, ASTM D2896: 9,6
  • Viskositetsindeks, ASTM D 2270: 140