Finner du fortsatt ikke svar på det du lurer på? Ta kontakt, så hjelper vi deg!
-
Hvor finner jeg bildeler ved å søke på skiltnummer?
I vårt delesøk for bildeler kan du søke på skiltnummer for å få opp deler til bilen. Du kan også søke på artikkel- og originalnummer (også fra andre produsenter!).
Delesøket er gratis å bruke for alle våre kunder, men krever at du er logget inn i nettbutikken.
På Norsk Bildelkatalog kan du søke opp bil-spesifikke deler og sende bestilling til BEMA.
Her søker du på bilens registreringsnummer og finner priser/lagerbeholdning på alt av slitedeler, start/dynamo og batterier i vårt sortiment. -
Hvor finner jeg sikkerhetsdatablad (SDB)?
-
Hva gjør jeg hvis det er manko eller feillevering?
Dersom du opplever å få feil vare, feil antall eller rett og slett ikke få varen(e) i det hele tatt, er det viktig at du gir oss beskjed så raskt som mulig, senest dagen etter mottak, via telefon 37252950 eller mail bema@bema.no så undersøker vi det for deg.
Når du kontakter oss trenger vi følgende informasjon:
- Ordrenummer
- Varenummer som mangler, - eller som du har mottatt en annen vare for, - eller som du har fått feil antall av - også hvis du har fått for mye!
- Hvis du har mottatt en annen vare enn den som er bestilt trenger vi også varenummer på den mottatte varen
- Hvordan det praktisk løses, avtales i hvert enkelt tilfelle
-
Hva gjør jeg ved en transportskade?
Hvis transportskaden oppdages i forbindelse med mottak av sendingen, skal transportøren anmerke dette. Dersom skaden oppdages først etter at transportøren er reist, må vi ha beskjed omgående / snarest mulig enten via telefon 37252950 eller mail bema@bema.no Dette fordi noen av våre transportører opererer med en frist på kun 4 timer etter at forsendelsen er utlevert, til å melde inn skade.
Når du kontakter oss trenger vi følgende informasjon:
- Ordrenummer, referanse eller sendingsnummer
- Beskrivelse av skade: f.eks. knust, lekkasje, knekt, bulket, m.m.
- Hva slags emballasje er det på skadet vare? f.eks. uemballert, pappkartong, bobleplast, m.m.
- Varenummer og antall som er skadet.
- Vi trenger også bilder av selve skaden. Prøv å ta gode bilder som viser skadeomfanget på en best mulig måte.
-
Retur av varer/pant
Skal du returnere varer eller pant til oss må du fylle ut returskjema eller reklamasjonsrapport. Skjema finner du her.
Kontakt returavdelingen for å avtale innhenting.
+47 37 25 29 68 - ann.christin@bema.no -
Glemt brukernavn eller passord
Du kan få tilsendt nytt passord ved å trykke på "Glemt passord?" på innloggingssiden.
Har du glemt brukernavnet ditt, eller ikke mottatt dette? Send oss en epost, så hjelper vi deg! -
Kan jeg som privatperson bestille i nettbutikken deres?
Nettbutikken vår er kun åpen for våre forhandlere og firmakunder.
Salg til privatpersoner skjer hovedsaklig kun på våre utsalgssteder i Grimstad og Oslo, men vi hjelper deg gjerne med å finne en forhandler i nærheten av deg, eller ordner bestilling på annen måte. Send oss en forespørsel på produktsidene! -
Hva er en alfakode?
En alfakode består av tre bokstaver, og beskriver typen produkt eller produsent.
For eksempel er "BAT" alfakoden for batterier fra Euroglobe, og "OSR" alfakoden for lyspærer fra Osram.
Du må vite alfakoden til produktet hvis du skal bestille direkte i handlekurven, dersom varenummeret er på tre eller færre tegn.
Ofte bruke alfakoder finner du her.