Erstatter Mobil Delvac MX ESP 15w-40.
Er du privatkunde hjelper vi deg gjerne med å finne en forhandler i nærheten av der du bor, eller ordner bestilling på annen måte. Fyll ut skjema under, så hjelper vi deg!
Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection er en høytytende dieselmotorolje med syntetisk teknologi som bidrar til å forlenge motorens levetid på de mest krevende bruksområdene både på og utenfor motorveien. Samtidig gir den enestående ytelse i moderne, lavutslippsmotorer med høy effekt, inkludert motorer med eksosresirkulering (EGR), samt etterbehandlingssystemer med dieselpartikkelfilter (DPF) og dieseloksidasjonskatalysator (DOC). Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection er fullt ut bakoverkompatibel og vil også sørge for fremragende ytelse i eldre, konvensjonelle motorer. Motoroljen oppfyller eller overskrider dermed kravene som stilles i servicekategoriene API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS og CH-4, samt kravene til de største utstyrsprodusentene.
Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection er resultatet av et omfattende samarbeid med større utstyrsprodusenter og anbefales av ExxonMobil til bruk på en rekke krevende bruksområder og i driftsmiljøer innenfor lastebiltransport, gruvedrift, anleggsvirksomhet, steinbruddsdrift og landbruk. Dette produktet gir veldig god beskyttelse i de mest krevende dieselmotorene, inkludert motorer fra Caterpillar, Cummins, Detroit, Deutz, Mack, Mercedes Benz, Renault, MAN, Navistar, Volvo og andre. Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection tilfredsstiller eller overgår kravene i API SN/SM/SL-spesifikasjonene for bensinmotorer og blandede vognparker. Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection er biodieselkompatibel.*
* Følg utstyrsprodusentenes anbefalinger om mulige brukstilpasninger.
Egenskaper og fordeler
Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection er syntetisk teknologi utviklet med et blandet rensemiddelsystem for å gi topp ytelse i både nye og gamle motorer. Den avanserte teknologien i Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection gir veldig god kontroll på oljefortykning som skyldes sotdannelse, og sørger for at totalbasetallet (TBN) holdes konstant ved lange oljeskiftintervaller. I tillegg har den en enestående oksidasjons-, korrosjons- og slitasjebestandighet, samt motvirker avleiringer ved høye temperaturer.
De viktigste fordelene omfatter
- Fremragende sot- og viskositetskontroll: Bidrar til å opprettholde motorens effektivitet, og gi både motor og olje lengre levetid
- Unik varme- og oksidasjonsstabilitet: Bidrar til redusert slamdannelse ved lave temperaturer og avleiringer ved høye temperaturer
- Utmerket kontroll over oljeforbruket: Bidrar til lavere oljekostnader på grunn av mindre etterfylling under drift
- Fremragende TBN-reserver: Bidrar til forbedret korrosjonsbeskyttelse og lengre oljeskiftintervaller
- Skjærstabilitet som bevarer viskositeten: Bidrar til å opprettholde viskositeten under bruk ved høy belastning og høye temperaturer, noe som gir økt slitasjebeskyttelse og lang levetid for motoren
- God pumpbarhet ved lave temperaturer: Rask oljeflyt bidrar til redusert slitasje når motoren startes opp ved lave temperaturer
- Fremragende korrosjons- og slitasjebestandighet: Lang levetid for kritiske sliteflater
- Komponentkompatibilitet: Lang levetid for pakninger, tetninger og etterbehandlingssystemer (DFP og DOC)
- Oppfyller eller overgår sentrale utstyrsprodusenters krevende spesifikasjoner og den nyeste API-kategorien for bensinmotorer: Én enkelt motorolje for blandede vognparker
Anbefales av ExxonMobil for bruk i
- Tungt belastede dieselmotorer, deriblant moderne lavutslippskjøretøy som oppfyller Euro V/VI og utnytter teknologier som dieselpartikkelfilter (DPF), selektiv katalytisk reduksjon (SCR), kontinuerlig regenererende partikkelfilter (CRT), dieseloksidasjonskatalysatorer (DOC) og eksosresirkuleringssystemer (EGR)
- Høytytende dieselmotorer, inkludert turboladede motorer med EGR-teknologi, samt eldre, konvensjonelle dieselmotorer med naturlig aspirasjon
- Tungtransport og anleggsmaskiner, inkludert anleggsvirksomhet, gruvedrift, steinbruddsdrift og landbruk
- Tungtransport ved både høy hastighet / tung belastning og lokal henting/levering
- Anleggsmaskiner under krevende driftsforhold med lav hastighet/tung belastning
- Høytytende bensinmotorer og blandede vognparker
- Dieseldrevet utstyr fra amerikanske, europeiske og japanske utstyrsprodusenter
Dette produktet har følgende godkjennelser
- Detroit Fluids spesifikasjon 93K222
- Detroit Fluids spesifikasjon 93K218
- DQC II-18 LA
- Mack EO-N Premium Plus 03
- Mack EO-O Premium Plus
- MACK EOS-4.5
- MB-godkjenning 228.31
- VOLVO VDS-3
- VOLVO VDS-4
- VOLVO VDS-4.5
Dette produktet anbefales for bruk hvor det kreves
- API CF
- API CF-2
- API CF-4
- API CG-4
- MAN M 3275-1
- MAN M 3575
Produktet oppfyller eller overgår kravene til
- API CH-4
- API CI-4
- API CI-4 PLUS
- API CJ-4
- API CK-4
- API SL
- API SM
- API SN
- API SP
- JASO DH-2
- ACEA E7
- ACEA E9
- Caterpillar ECF-3
- Cummins CES 20081
- Cummins CES 20086
Typiske produktdata
- Klasse: SAE 15W-40
- Totalt basetall, mg KOH/g, ASTM D2896: 9,8
- Aske, sulfatert, wt%, ASTM D874: 0,9
- Stivnepunkt, °C, ASTM D97: -33
- Viskositetsindeks, ASTM D2270: 130
- Kinematisk viskositet ved 100 C, mm2/s, ASTM D445: 14,1
- Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92: 225
- Kinematisk viskositet ved 40 C, mm2/s, ASTM D445: 109
Erstatter OLJ153849