Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection er en høytytende dieselmotorolje med syntetisk teknologi som bidrar til å forlenge motorens levetid på de mest krevende bruksområdene både på og utenfor motorveien. Samtidig gir den enestående ytelse i moderne, lavutslippsmotorer med høy effekt, inkludert motorer med eksosresirkulering (EGR), samt etterbehandlingssystemer med dieselpartikkelfilter (DPF) og dieseloksidasjonskatalysator (DOC). Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection er fullt ut bakoverkompatibel og vil også sørge for fremragende ytelse i eldre, konvensjonelle motorer. Motoroljen oppfyller eller overskrider dermed kravene som stilles i servicekategoriene API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS og CH-4, samt kravene til de største utstyrsprodusentene.

 

Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection er resultatet av et omfattende samarbeid med større utstyrsprodusenter og anbefales av ExxonMobil til bruk på en rekke krevende bruksområder og i driftsmiljøer innenfor lastebiltransport, gruvedrift, anleggsvirksomhet, steinbruddsdrift og landbruk.  Dette produktet gir veldig god beskyttelse i de mest krevende dieselmotorene, inkludert motorer fra Caterpillar, Cummins, Detroit, Deutz, Mack, Mercedes Benz, Renault, MAN, Navistar, Volvo og andre.  Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection tilfredsstiller eller overgår kravene i API SN/SM/SL-spesifikasjonene for bensinmotorer og blandede vognparker. Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection er biodieselkompatibel.*
* Følg utstyrsprodusentenes anbefalinger om mulige brukstilpasninger.

Egenskaper og fordeler
Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection er syntetisk teknologi utviklet med et blandet rensemiddelsystem for å gi topp ytelse i både nye og gamle motorer. Den avanserte teknologien i Mobil Delvac Modern™ 15W-40 Full Protection gir veldig god kontroll på oljefortykning som skyldes sotdannelse, og sørger for at totalbasetallet (TBN) holdes konstant ved lange oljeskiftintervaller. I tillegg har den en enestående oksidasjons-, korrosjons- og slitasjebestandighet, samt motvirker avleiringer ved høye temperaturer.

De viktigste fordelene omfatter

  • Fremragende sot- og viskositetskontroll: Bidrar til å opprettholde motorens effektivitet, og gi både motor og olje lengre levetid
  • Unik varme- og oksidasjonsstabilitet: Bidrar til redusert slamdannelse ved lave temperaturer og avleiringer ved høye temperaturer
  • Utmerket kontroll over oljeforbruket: Bidrar til lavere oljekostnader på grunn av mindre etterfylling under drift
  • Fremragende TBN-reserver: Bidrar til forbedret korrosjonsbeskyttelse og lengre oljeskiftintervaller
  • Skjærstabilitet som bevarer viskositeten: Bidrar til å opprettholde viskositeten under bruk ved høy belastning og høye temperaturer, noe som gir økt slitasjebeskyttelse og lang levetid for motoren
  • God pumpbarhet ved lave temperaturer: Rask oljeflyt bidrar til redusert slitasje når motoren startes opp ved lave temperaturer
  • Fremragende korrosjons- og slitasjebestandighet: Lang levetid for kritiske sliteflater
  • Komponentkompatibilitet: Lang levetid for pakninger, tetninger og etterbehandlingssystemer (DFP og DOC)
  • Oppfyller eller overgår sentrale utstyrsprodusenters krevende spesifikasjoner og den nyeste API-kategorien for bensinmotorer: Én enkelt motorolje for blandede vognparker

 
Anbefales av ExxonMobil for bruk i

  • Tungt belastede dieselmotorer, deriblant moderne lavutslippskjøretøy som oppfyller Euro V/VI og utnytter teknologier som dieselpartikkelfilter (DPF), selektiv katalytisk reduksjon (SCR), kontinuerlig regenererende partikkelfilter (CRT), dieseloksidasjonskatalysatorer (DOC) og eksosresirkuleringssystemer (EGR)
  • Høytytende dieselmotorer, inkludert turboladede motorer med EGR-teknologi, samt eldre, konvensjonelle dieselmotorer med naturlig aspirasjon
  • Tungtransport og anleggsmaskiner, inkludert anleggsvirksomhet, gruvedrift, steinbruddsdrift og landbruk
  • Tungtransport ved både høy hastighet / tung belastning og lokal henting/levering
  • Anleggsmaskiner under krevende driftsforhold med lav hastighet/tung belastning
  • Høytytende bensinmotorer og blandede vognparker
  • Dieseldrevet utstyr fra amerikanske, europeiske og japanske utstyrsprodusenter

Dette produktet har følgende godkjennelser

  • Detroit Fluids spesifikasjon 93K222
  • Detroit Fluids spesifikasjon 93K218
  • DQC II-18 LA
  • Mack EO-N Premium Plus 03
  • Mack EO-O Premium Plus
  • MACK EOS-4.5
  • MB-godkjenning 228.31
  • VOLVO VDS-3
  • VOLVO VDS-4
  • VOLVO VDS-4.5

Dette produktet anbefales for bruk hvor det kreves

  • API CF
  • API CF-2
  • API CF-4
  • API CG-4
  • MAN M 3275-1
  • MAN M 3575

Produktet oppfyller eller overgår kravene til

  • API CH-4
  • API CI-4
  • API CI-4 PLUS
  • API CJ-4
  • API CK-4
  • API SL
  • API SM
  • API SN
  • API SP
  • JASO DH-2
  • ACEA E7
  • ACEA E9
  • Caterpillar ECF-3
  • Cummins CES 20081
  • Cummins CES 20086

Typiske produktdata

  • Klasse: SAE 15W-40
  • Totalt basetall, mg KOH/g, ASTM D2896: 9,8
  • Aske, sulfatert, wt%, ASTM D874: 0,9
  • Stivnepunkt, °C, ASTM D97: -33
  • Viskositetsindeks, ASTM D2270: 130
  • Kinematisk viskositet ved 100 C, mm2/s, ASTM D445: 14,1
  • Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92: 225
  • Kinematisk viskositet ved 40 C, mm2/s, ASTM D445: 109

Erstatter OLJ153848