Erstatter Mobil Delvac XHP Extra 10w-40.
Er du privatkunde hjelper vi deg gjerne med å finne en forhandler i nærheten av der du bor, eller ordner bestilling på annen måte. Fyll ut skjema under, så hjelper vi deg!
Mobil Delvac Modern 10W-40 Super Defense V1 er en ekstra høytytende avansert syntetisk dieselmotorolje som er utviklet for å gi fremragende smøring til moderne, høytytende dieselmotorer i vei- eller terrenggående utstyr som brukes under krevende driftsforhold.
Denne dieselmotoroljen er utviklet med høytytende baseoljer som er lettflytende ved lave temperaturer, bevarer viskositeten ved høye temperaturer, fordamper minimalt og gir bedre drivstofføkonomi. Disse baseoljene er forbedret med et avansert tilsetningssystem, som gir en høy grad av beskyttelse for alle deler av motoren. Mobil Delvac Modern 10W-40 Super Defense V1 er utviklet for å gi lange oljeskiftintervaller i moderne dieselmotorer.
Egenskaper og fordeler
Høytytende lavutslippsmotorer stiller betydelig høyere krav til smøremidlene. Trangere motorkonstruksjoner reduserer oljeforbruket, noe som resulterer i mindre tilførsel av etterfyllingsolje for å erstatte oppbrukte tilsetninger. Bruk av mellomkjølere og turboladere øker varmebelastningen på oljen. Høyere drivstoffinnsprøytningstrykk og forsinket timing øker forbrenningseffektiviteten, men øker også motortemperaturene, flyktigheten og oljens sotavleiring. Den avanserte teknologien i Mobil Delvac Modern 10W-40 Super Defense V1 leverer eksepsjonell ytelse i både moderne og eldre dieselmotorer. De viktigste fordelene omfatter:
- Utmerket beskyttelse mot oljefortykkelse, avleiringer ved høye temperaturer, slamdannelse, oljenedbrytning og korrosjon: Redusert slitasje og lengre motorlevetid. Utmerket kontroll på avleiringer ved høye temperaturer
- Redusert motorslitasje og beskyttelse mot sylinderpolering: Utmerket beskyttelse mot ringklebing
- Større TBN-reserve: Langvarig beskyttelse mot avleiringer og slitasje. Mulighet for lengre oljeskiftintervaller
- Fremragende egenskaper ved lave temperaturer: Bedre pumpeevne og oljesirkulasjon. Slitasjebeskyttelse ved oppstart
- Skjærstabilitet som bevarer viskositeten, Lav flyktighet: Bidrar til å redusere nedbrytningen av viskositeten og redusere oljeforbruket under driftsforhold med tung belastning og høye temperaturer
- Utmerket viskositetsindeks: Bredt utvalg av bruksområder for motorer og ulike temperaturer
Anbefales av ExxonMobil for bruk i:
- dieseldrevne sugemotorer og turboladede motorer utviklet av europeiske og japanske produsenter
- lett og tung lastebiltransport.
- terrengvirksomhet, inkludert anleggsvirksomhet, gruvedrift, steinbruddsdrift og landbruk
Dette produktet har følgende godkjennelser:
- Mack EO-M Plus
- Mack EO-N
- RENAULT TRUCKS RLD-2
- VOLVO VDS-3
- MG-godkjenning 228.5
- MB-godkjenning 235.27
- MAN M 3277
- MTU-oljekategori 3
- VOITH RETARDER oljeklasse A
Dette produktet anbefales for bruk hvor det kreves:
- API CF
- RENAULT TRUCKS RLD
- VOLVO VDS-2
- Cummins CES 20072
Produktet oppfyller eller overgår kravene til:
- API CH-4
- ACEA E7
- ACEA E4
- RENAULT TRUCKS RXD
- Scania LDF-3
- API CI-4
Typiske produktdata
- Klasse: SAE 10W-40
- Tetthet ved 15,6 °C, ASTM D4052: 0,868
- Sulfatert aske, wt%, ASTM D874: 1,6
- Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92: 244
- Viskositetsindeks, ASTM D2270: 154
- Kinematisk viskositet ved 40 °C, mm2/s, ASTM D445: 98
- Totalt basetall, mg KOH/g, ASTM D2896: 15,3
- Stivnepunkt, °C, ASTM D97: -42
- Kinematisk viskositet ved 100 °C, mm2/s, ASTM D445: 14,6